Ads 468x60px

Pages

Friday, December 9, 2011

~biarlah seadanya~

assalammualaikum..
uhuk uhuk uhuk (batuk2 pulak dah..tak sihat ke?)..heee, actually batuk ni bukan sebab tak sihat. TAPI sebab dah lama tak buka blog ni..dah berhabuk pun..kesian blog..sori ye,bukan tak nak lihat dan tulis2, cuma busy sikit..al-maklumlah orang dah berkejaya la katakan..(hahahaha..poyo sudah.)..

hehehe, hari ni apa mood aku sampai sanggup korbankan masa rehat aku yang memang sedia sikit ni untuk update blog?ehehe..mood aku sangatlah ceria..sebab asik gelak je time kerja tadi.kawan2 kerja aku (ecah dan ajep) buat lawak yang tah macam2.sebab tulah mood aku baik sahaja..eeehee...=D

ok,cerita aku kali ni simple je...BiARLAH SEADANYA...
maksud aku kat sini ialah ~
  • biarlah seadanya dalam memiliki apa yang kita impikan agar tidak melampaui batas kemampuan kita.. bak kata pepatah melayu, ukur baju di badan sendiri..
  • biarlah seadanya dalam mencari harta.. jangan siksa badan untuk mendapat sesuatu yang diluar kemampuan kita untuk kepuasan diri..
  • biarlah seadanya dalam menilai dan menyebarkan sesuatu perkara yang kita tidak mengetahui asal kedudukan yang sebenar agar segala kata2 kita akan sentiasa dipercayai orang lain..
  • biarlah seadanya menjadi diri sendiri agar kita tidak menipu diri sendiri dan sentiasa diterima oleh orang lain dengan hati yang ikhlas..
  • biarlah seadanya dalam semua perkara yang kita lakukan agar perasaan ikhlas itu tidak lari dari hati kita..
  • biarlah seadanya untuk menjadi insan yang sempurna kerana tiada siapa yang mampu memberi kesempurnaan itu selamanya..
akhir sekali biarlah seadanya dalam semua perkara yang kita lakukan agar hidup itu menjadi kenangan indah yang selalu diselaputi warna-warni pelangi yang menjadi penyeri dalam detik kehidupan yang kita lalui..^,^...



0 comments:

Post a Comment