Ads 468x60px

Pages

Thursday, July 5, 2012

..salam nisfu sya'ban..

assalammualaikum dan selamat menyambut nisfu sya'ban kepada semua umat islam diseluruh dunia.. malam tadi telah tiba hari yang ditunggu-tunggu oleh semua umat islam memandangkan ianya hari yang sangat bermakna, dan rugilah kepada mereka yang telah mensia-siakan kedatangan hari tersebut..
malam nisfu sya'ban merupakan malam terangkatnya buku amalan kita yang lama dan telah digantikan dengan buku amalan yang baru kepada kita sebagai hamba Ilahi. semoga buku amalan yang baru kita terima ini akan lebih diisi dan dipenuhi dengan amal soleh dan kebajikan.Insya'Allah dan bersama-samalah kita berusaha untuk memperolehi keberkatan dan kerdhaan dari Nya..
memandangkan hari ini masih didalam mood nisfu sya'ban, aku ingin berkongsi kepada semua tentang kelebihan membaca doa nisfu sya'ban yang telah kita bacakan setelah selesai membaca yassin pada setiap kedatangan malam ini. sebelum itu, suka aku untuk berkongsi tentang niat yang kita perlu niatkan sebelum membaca yassin. niatkan disetiap awal pembacaan yassin kita dengan niat

untuk bacaan yassin pertama:
mohon panjang umur dalam kebajikan

untuk bacaan yassin kedua:
mohon dimurahkan rezeki yang halal

untuk bacaan yassin ketiga:
mohon iman yang sempurna ketika mati kelak

dan ini antara isi doa nisfu sya'ban yang menarik minat aku untuk dikongsi bersama:
  • kita bermohon agar Dia melindungi dan memberi keamanan dalam kehidupan kita dari sebarang perkara yang menakutkan.
  • kita bermohon agar Dia menukar segala sesuatu yang buruk mengenai diri kita yang telah tercatat di azali kepada sesuatu perkara yang baik.
  • kita bermohon agar diberikan rezeki yang halal agar dapat kita manfaat kan dijalan yang di redhai.
  • kita bermohon agar diberi kebahagiaan didalam kehidupan agar kita dapat terus beramal dan bermunajat kepadanya.
  • kita bermohon agar dijauhkan bencana dan malapetaka dari kehidupan kita.
inilah antara permintaan kita pada Dia pada malam itu.. semoga Dia memperkenankan segala permintaan kita sebagai hamba Nya..amin..




0 comments:

Post a Comment