Ads 468x60px

Pages

Wednesday, February 23, 2011

PD_telok kemang+tanjung biru = celebrate besday gurl..=)

ziera : ema,esok pegi PD nak tak?.. 
time tu pukul 1230am..pagi2 buta cik ziera ajak pegi PD.dia nie nak buat surprise ke saje nak kene kan..
ziera : jom lah ema...Ina ajak..
Ok,betol.dia ajak pegi PD esok pagi,12.02.11..nak pegi pukul berapa?balik bile?..em ok, deal..aku join..lalalala..^,^..

12.02.11, 0930pagi..
Berjalan lagi..hari rabu pegi KL,hari ni pegi PD..memang kaki jalankan..so,tak boleh nak kata apalah..pantang diajak,mesti setuju.susahnya nak kata tidak..yup,tu la aku..cik ema norrahmah..^,^… tapi untuk kali ni aku ade reason sendiri (kalau tak ada reason pun,memang akan cari reason tuk dapat jalan..=P)kenapa aku setuju dengan permintaan cik ziera nie..

first,sebab tarikh dia ajak ni merupakan tarikh ulang tahun kelahiran dia yang ke 21tahun.(besday dia,aku pula yang sibok ea..hahaha). bukan apa,tahun ni aku tak ada bagi dia apa2 pun,so bile dia request ajak aku berjalan,cam tak sampai hati pula nak tolak.lagipun kiteorang memang jarang sangat dapat berjalan jauh2 bersama ni.so,rasanya tak salah kot untuk memenuhi permintaan besday gurl nie..semoga tahun ini akan memberi sinaran baru dalam hidup beliau,dan beliau dapat capai apa yang beliau hajatkan..mungkin aku tak boleh bagi apa2,tapi harap dengan doa yang aku kirim ni akan dapat menggembirakan hati dia..amin..=)

second lak,memang aku kaki jalan.dan jarang sangat untuk menghampakan permintaan orang2 yang mengajak aku berjalan2 ni.so,agak mustahil juga la kalau aku menolak perlawaan cik ziera ni berjalan kan..hehehe..

actually ‘perjalanan’ aku ke PD ni adalah bersama2 dengan orang2 baru (bukan baby yang baru lahir k..)kecuali cik ziera la..orang baru yang dimaksudkan ialah bersama teman2 yang aku tak berapa nak rapat sangat,mereka2 ni kawan2 rapat cik ziera..walaupun aku kenal meraka,tapi kiteorang tak penah hang out sama2 pun..tu yang rasa janggal kit..tapi,aku jenis layan semua orang,lagipun kat dalam kelas,meraka2 ni ok je layan aku..so,tak salah kot ikut mereka2 ni pegi PD..ok,mereka2 yang dimaksudkan kat sini ialah ina,kema,and abang jamal ( actually bf ina..)..

destinasi kami ke PD ialah ke telok kemang..and rasanya ni la first time aku sampai ke sini..=)..bunyi cam kesian,tapi itu kan fakta yang tak boleh nak disangkal..hehe..ok,berbalik pada cerita kite tadi..kiteorang ke sini tak ada aktiviti apa2 pun,cume pegi makan,jalan2 kat tepi pantai (tapi,aku tak jalan pun,takut kulit makin gelap...hihihi,mengedik kan) dan diakhiri dengan berjalan2 melihat kedai2 cenderhati yang terdapat di tepi2 jalan tu..gaya kiteorang membelek barang memang best,macam nak beli semua yang ada di jual kat situ.padahal,tak pun..kiteorang cume tengok2 je..hehehe..tapi cik ziera dan cik ina kite sempat beli sandal.sandal g kelas katenye..aku ngan kema xdapat beli.sebab??tak ada size untuk kiteorang..bape size kiteorang?tak perlu mention la ea..=)


jalan2 kat tepi pantai...
bff aku..zul@joy..=)

gaya ada..belinye???

pegang cam nak belikan??tapi sebenarnya tak beli pun...
cop!!hah,mesti ada yang pelik kan...tadi aku tulis kiteorang berlima,tapi bile tengok2 dalam picture kat atas nie,nape boleh terselit lagi sorang mamat tu kan..dari mana dia datang,dan bila dia muncul??..hehe..ini jawapannya..dia ni kawan kepada cik ziera,merangkap bff aku..hehehe..bff ke sbf??bff la..best friend forever..hehehe..aku pun tak sangka yang dia akan datang dan turun ke PD.sebabnya??dia cakap yang dia tengah tidur,tetiba dia muncul depan mata kiteorang pula..agak kurang asam jawa gak la dia nie kan...tapi,tak apa lah..sekurang2nya dia dapat memeriahkan suasana kiteorang berlima..hehehe..

ok,lepas habis berjalan kat telok kemang ni,kiteorang meneruskan 'percutian' kiteorang dengan menuju ke tanjung biru pula.kata abang jamal,kat sini best tuk mereka2 yang nak ber'dating'..ala,cakap je la dia nak g dating ngan ina,macamlah kami tak faham..hehehe..di sini,kami mulakan dengan aktiviti dengan minum air kelapa..memang betul2 air kelapa dari buah kelapa..sedap...=)


cik zeira..

  
 cik kema..
 
 zul..

abang jamal..

cik ina..
mana picture aku time minum air kelapa ni??ada,tapi tak ape la..picture aku dah banyak sangat kan..aku kenalkan kawan2 aku je la ea.hehehe...


kat tanjung biru ni kiteorang banyak snap picture..lagi banyak dari picture masa berada di telok kemang..tapi seperti biasa,aku hanya upload yang mampu je la..sebab kalau banyak sangat,tak terlarat pula kan..hehe..


cik kema dan cik ziera ambil angin di tepi pantai..


santai di bawah pokok....=)



gaya kami mengedik...eyewww...hahahaha

bermain di gigi air...

kami mahu pulang.....

ini tanjung biru...


petang tu,lebih kurang kol 5 petang,kami dah bertolak pulang ke tempat masing2..
sampai segamat,abang jamal dan ina ajak kiteorang gi bandar segamat.selaku penumpang,kiteorang setuju je la..tapi,sebenarnya ada kejutan untuk besday girl kiteorang pada hari tu..kejutan apa??sambutan birthday dia kat pizza..uish,sewonok!!hehehe...
tapi,apa yang buat lagi seronok??bila besday gurl kiteorang menangis sebab terharu sangat dengan sambutan besday dia nie..aku suka la,dapat menyakat dia..ni picture dia menangis..comelnyer...hehehehe..



dia menangis..nampak tak air mata dia...=)
best kan kenekan orang ni..=)..tapi dia tak kesah pun sebab dia suke tengok muke sendiri menangis...hehehe..apa2 pun..aku doakan semoga cik hazirah kite ni akan dapat apa yang dia impikan dalam hidup,berjaya di dunia dan akhirat..amin..=)



2 comments:

Post a Comment