Ads 468x60px

Pages

Thursday, May 12, 2011

kenangan kami yang last untuk semester ini....

uhuuu...tajuk nak sayu je kan..tapi actually last yang aku maksudkan di sini ialah last untuk roomate aku ye,sebabnya lepas nie dia dah tak ada bersama kami lagi..maksud tak ada tu ialah kemungkinan besar dia akan pindah ke rumah lain la...tak seperti kami yang terus setia tinggal di kolej ye..uhuuu...roomate aku yang aku maksudkan ialah ALIN..nak tahu yang mana satu??ok,sat lagi aku tunjuk picture dia kat hang pa sume no..(konon nak tiru bahasa utare).wawawawa......

ini kak erin...kalau dia tak ada,tak berjalan la kami..hehe

ini zira..

ini la alin....roomate aku yang aku citer tadi..

ini fira...
 
ok,apa yang kami semua dah buat sampai menunjukkan itu adalah last aktiviti kami bersama?(last kuar jalan2 untuk semester ini)..kami semua pergi breakfast di luar..ye luar ye!!walaupun sebelum ni kami memang susah untuk breakfast (lebih tepat,cam tak pernah breakfast je..hahaha),tapi untuk hari itu,kami dah janji untuk pergi breakfast di luar..cekal tak kami bangun pagi2 semata2 nak pergi breakfast??cekal kan?hahaha..
pagi tu,aku,alin,kak erin,zira dan fira telah bersemangat mak enon(tak ada kaitan ea..) untuk pergi breakfast diluar..
tempat pilihan kami ialah di kg jawa yang terletak di dalam segamat yang berada di dalam johor..apa ada kat sana?kat sana ada soto sedap(panggilan kami sebab soto makcik tu buat memang best!)..ye,soto sedap k..nyum3..sedapnyer..hingga menjilat bibir (sebab makan guna sudu,kalau nak jilat sudu tak sopan pula,so bibir la yang paling sesuai..hehehe)..
actually,ni bukan first time aku datang sini,tapi ni kali kedua aku dah datang kedai makcik ni..first time aku dengan siapa??dengan rakan2 kelab business aku dulu..diaorang la yang kenalkan kedai mak cik soto ni kat aku..lepas tu bila si alin mengesyorkan kami untuk pergi kesana,aku dengan senang hati pun setuju sangat..sebabnye??memang confirm2 masakan mak cik tu sedap,so apa salahnya aku berkongsi dengan mereka2 semua kan??tiada masalah ok..=)

hehehe..sedapkan....memang sedap...=)
 
pagi tu,kami telah bangun seawal pagi yang boleh untuk pergi breakfast di sana..kereta dipandu oleh juru pandu yang sangat hebat(dikalangan kami) iaitu kak erin..hehehe..sampai kat sana,kedai mak cik tu sangatla penuh manusia ye..sangat2..dan dikepala aku terus buat kertas cadangan(yang khayalan semata2) untuk makcik tu besarkan lagi kedai beliau..semua ni disebabkan oleh pelanggan yang ramai dan kami terpaksa menunggu giliran untuk dapat tempat duduk...breakfast yang sepatutnya pada jam 900pagi,terpaksa dianjak hingga jam 1000pagi,semuanya kerana menunggu giliran untuk duduk dimeja makan...huhu


kami di pagi yang sangat bersemangat itu ye.=D
siap makan2,kami melencong ke bandar segamat,saja jalan2 untuk merehatkan minda (lupa nak bagi tahu,masa kiteorang pergi ni adalah time cuti study week kiteorang,masa nie je yang sempat kiteorang jalan sebelum berhadapan dengan final..hehe) yang dah sarat dengan ilmu (agak poyo sikit di situ ye..hahaha)..




tempat yang kami tuju...barang2 cantik bole buat hati gumbira..=D

next...kiteorang cadang nak pergi karaoke,TAPI,kereta sewa kami rosak...so,kitaorang terpaksa 'lepak' di mcD sementara menunggu abang kereta sewa tu datang untuk mengambil kami dan dihantar ke U..sangat lama ye menunggu abang itu..ye lama!!




sementara menanti,ni la aktiviti kami...snap,snap dan snap..=D
setelah abang tu datang,kiteorang dengan berbesar hati sangatlah suke kerana dalam fikiran kiteorang,kiteorang akan dapat pulang...TAPI(lagi sekali) bila kiteorang terpaksa temankan abang tu betulkan kereta dia dulu..dan ini,memang sangat memenatkan bagi kami......=(



kami mahu pulang..kami dah penat..tapi.......=(
akhirnya.....setelah penat menanti,abang tu pun hantar kiteorang balik..selepas kereta dia siap..walaupun kiteorang bengang,kiteorang tetap berterima kasih kepada abang tu..sebab??

1. dia dah belanja kiteorang makan sebelum kiteorang teman dia betolkan kereta(tapi dia tak cakap yang dia nak betolkan kereta,dan kami pun tak tahu)
2. dia kata "sewa kereta tak perlu bayar sebab kereta rosak"...suka la kami..(save duit..hehehe)

apa2 pun,semua ni tinggal kenangan dan betol2 menjadi kenangan kami sepanjang bergelar "teman"...apa yang pasti,aku sayang mereka dan sayang friendship nie..semoga kami akan terus ber'teman' selamanya..amin..=)

saya sayang kamoo semua taw...=)

0 comments:

Post a Comment