Ads 468x60px

Pages

Monday, August 1, 2011

salam ramadhan al-mubarak kepada semua umat islam seantero dunia..=)

assalammualaikum semua...=)

wah3 pagi2 lagi dah update blog ye..hehe(gelak gedik)..sekarang susah betol nak upadate blog ye..almaklumlah hanya bole beron9 dirumah saja la katekan..lalalala..dah alang2 on9,kali nie aku nak mengambil kesempatan untuk mengucapkan
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA..semoga ramdhan kali ini akan memberikan sinar kepada kita dan semoga kita akan terus mendapat keberkatan dan petunjuk dari Nya..amin..=)..

ok,hari nie first ramadhan kita yang jatuh pada 01082011..makin awalkan kita berpuasa sekarang..kalau diingat2 balik,zaman sekolah dulu kita puasa dah dekat hujung2 tahun,kadang2 waktu itu dah masuk cuti sekolah..time tu memang seronok sebab zaman kanak2 kan..puasa disekolah untuk dua tiga minggu pertama.setelah itu kita terus bercuti sampai aidilfitri menjelang tiba..
puasa dizaman sekolah memang seronok,macam2 pengalaman dan kenangan manis bersama teman2..dari yang lucu,sedih semua ada..bila kita imbas semula,memang kita akan merindui zaman tersebut..betullah kata orang2 lama 'satu hari nanti bila kita sudah dewasa,kita akan merindui zaman kanak2 dan alam sekolah,kerana zaman itu merupkan syurga kehidupan kita..=)'...dulu,aku tak percaya kata2 nie semua,coz bagi aku zaman tu sangatlah bosan sebab kene belajar belajar beljar..yang best cuma time main je..tapi sekarang,bila usia aku dah makin meningkat,aku mula faham dengan ayat2 tu semua..betullah,selagi kita belum lalui masa tersebut,mesti kita tak akan faham the real situation kan..

oklah,actually entry kali ni aku tak berniat nak celoteh panjang lebar,sebab??aku dah nak gerak pulang sebenarnya..pulang ke tempat belajar..masih ada tanggungjawab lain yang aku perlu uruskan..sebelum berakhir entry kali ni,aku harap ramadhan kali ini akan menjadikan aku lebih kuat untuk menghadapi hari yang mendatang,dan semoga iman aku akan terus bertambah walaupun sedikit..amin.. 


0 comments:

Post a Comment