Ads 468x60px

Pages

Friday, September 30, 2011

bile kepala dah bersatu..=D

assalammualaikum semua..hye,apa kabar?korang semua sihat?dah makan?hari  ni ok ke tidak?hehehe (ceria semacam je,dah kenapa??)..saja je nak menceriakan diri yang sedang kerisauan menunggu paper pada next week nie..(paper?tengah final pun boleh update blog lagi ke??)hehehe..tak salah kan untuk release tension dengan meng update blog??dari buat benda bukan2..adalah baik sekiranya meng update blog kan??..hehehe..

ok, story yang aku nak share kali ni tak ada kaitan langsung dengan paper aku next week atau pun paper aku yang dah lepas2..tapi,aku nak share cerita tentang raya hari tu..(weeiii,raya dah habislah.nak share apa lagi??)emm,tak mengapalah..raya dah habis pun,cerita aku tak habis lagi..lagi pun aku rasa cerita aku sangat best,and aku sangat suka dengan apa yang dah berlaku..so,tak salahkan kalau aku nak coret dalam blog kesukaan aku nie??sebab kewujudan blog ni pun untuk cerita tentang aku..hehehe..jangan marah..nanti kene jual..lalalalala..>,<...

apa aku nak coret hari ni adalah tetang aktiviti aku pada hari terakhir bulan puasa yang lalu..first time dalam hidup,aku buat kek sendiri..wow!!sendiri ok..campurkan semua and masak..rasa seperti sangat teruja ye..sebab?aku tak pernah pun buat kek sendiri..selama ni aku hanya melihat dan membantu mak atau kakak2 aku buat.tapi hari tu,aku yang buat sendiri..semua??yup!!hehehe..

actually, tepung kek yang aku buat hari tu aku beli dari kenalan aku di U.(so,kat sini aku dah tak perlu susah2 untuk sukat tepung kek tadi..hehehe)..ahmad farouk nama die..thanks ye farouk sebab dah jual tepung kek tu pada ema.kalau farouk tak jual,mesti sampai sekarang ema tak reti buat kek lagi..hehehe..

dan si pembantu aku yang telah membantu memesen @ memblender tepung tu bersama ramuannya adalah abang aku..ye,my sweet brother ok..mohd khair namanye..thanks ye hir dah tolong aku.kalau ko tak tolong,mesti agak kelam kabut sikit aku nak menyiapkan kek tu..hehehe..mesti korang tertanya,mana kakak or adik aku kan??kenapa abang aku yang jadi mangsa tolong aku?jawapan terbaik,abang aku memang sangat best.dia suka masak2 ni..lagipun,kami memang rapat,so tak pelik la bile dia yang rela hati datang membantu aku..=D..

setelah selesai masak kek,(kek sahaja) aku dengan senyum kambing meminta abang aku untuk menyiapkan topping @ coklat yang memang khas untuk disapu di atas kek tadi..abang aku yang memang sedia rajin,telah menunjukkan kepakaran dia dalam menghias kek itu..biasalah,kek budak2 baru belajar buatkan,wajib ada kekurangannya..so,kek kami kurang cantik sebab topping yang abang aku buat tadi masih pekat.so, sesi untuk meratakan toping agak sukar..tapi, hasilnya memang best..best bukan dekorasi kek tersebut.tapi best sedap rasanya..semua orang puji dengan sambungan ayat 'kalau kata sedap kan,nanti dia buat lagi..'..hohoho..tak kesah pun,yang penting semua orang rasa and berpuas hati dengan kek tersebut..ehehehe..


sesi menyempurnakan topping diatas kek..

hasil kek kami..=D..walaupun kurang menarik tanpa hiasan,tapi kami sangat berpuas hati..=)

next sesi masak memasak aku dengan abang aku bersambung kepada memasak coklat..hari masak coklat ni adalah hari last sebebelum kami pulang ke tempat study masing2..dipendekkan cerita,dia buat coklat nie sebab nak bagi awek dia..wow!!romantik gak abang aku ni kan..sanggup masak coklat sebab nak bagi awek dia..untunglah ada pakwe macam dia ni.(nada jelous..hahahaha..)..

walaupun masak coklat ni lagi mudah,simple and cepat dari masak kek tadi,tapi aku bersama anak sedara aku (nur afiqah izzati) tetap mahu tolong.sebab??hasilnya aku mahu angkut pulang juga..hehehe..abang aku menyediakan bahan dan menggoreng badam untuk dicampurkan didalam coklat..aku ditugaskan untuk menggodak coklat dan memasukkan coklat ke dalam bekas @ pencetak coklat dan anak sedara kami selaku guard dan pembantu mana2 yang perlu..guard??hehehe..guard sebab dia selalu tolong ibu dia buat coklat ni..so,kami perlukan dia untuk beritahu mana yang lebih and kurang dalam proses pembuatan coklat kami ini..rasa kelakar je kan?tapi itulah kami..sama2 baru mencuba sesuatu yang baru..dan itu semua juga merupakan kenangan kami bersama sebelum kami akan membawa haluan masing2 suatu hari nanti..=)...


hasil coklat kami..=)


kami suka sebab kami buat sendiri.=D



0 comments:

Post a Comment