Ads 468x60px

Pages

Friday, October 14, 2011

~hampir satu minggu~

Assalammualaikum kawan2..
lamenye berehat ye..dah dekat seminggu berada dirumah,baru la nak meng update blog..ehehehe..bukan apa,cari feel untuk memerah otak memikirkan apa yang patut dibuat sepanjang berada di rumah dan bakal bergelar penganggur ni..al-maklumlah masih mudakan.masa depan masih agak samar2 lagi sebab banyak sangat perkara yang berlegar2 diminda ini dan mengharapkan jawapan yang pasti..errrgghhhh…ting tong jap..ttteeeeetttttttttt..
Ok,apa yang menarik untuk dikongsi pada entry kali ni??..banyak!!tapi aku akan update satu per satu..kata orang bukan melayu one by one..hehehehe.. Firstly, aku nak cerita apa yang berlaku kepada aku sepanjang seminggu sudah berada dirumah…
Waktu Pagi
Alamak, terbangun lewat lagi la!!..asal si dia call, jawapan yang aku berikan mesti agak menghampakan dia..mana tahu?? tahulah..kalau ayat belakang ada ‘ermmmphh’ tu maksundnye dia tak berkenanlah dengan apa aku buat.hehehe..sorilah,masih terbawak2 perangai masa di ‘sana’ lagi..bangun awal kalau ada kelas or aktiviti yang memerlukan aku bersiap seperti jumpa orang atau ada kerja yang wajib diselesaikan saje..
eerrrr kepada my mom…
’sori mak,minggu ni je..nanti orang bangun awal ea..yup2.. Promise and akan diusahakan..ehehehe..’
kepada si dia..
’minggu ni je.kan baru nak biasakan diri berada di rumah.nanti mesti perangai buruk tu akan terbuang dengan sendiri..jangan risau ok..hehehe’…
ni kira aku janji untuk diri aku sendiri gak la..huhuhu..Disebabkan ‘terlalu awal sangat’ bangun (lewat sebenarnye), aku pun mengambil tugas memasak makanan lunch untuk memulihkan keadaan yang agak tegang sewaktu bangun tidur tadi..hehehe..pandai bodek kan..tak mahu kene marah la katekan..lalalalala..
Waktu Tengah hari
Ok,semua sudah siap,wanita hari ini (WHI) menanti aku dikaca tv..hanya itu rancangan menarik..kalau tak menarik,aku alihkan siaran ke tv9-cinta fitri..errr,layan je la dari tak de cerita langsung untuk ditontonkan..ngeee,kesian..inila nasib kalau tak ada kerja..huhuhuhu..
Waktu Petang
Yang ini rutin aku akan buat kalau rajin or memang aku seorang je yang boleh diharapkan dirumah ni..apakah itu??hantar dan ambik anak sedara aku pulang dari sekolah..Actually aku memang malas nak keluar rumah, tapi sebab keadaan abah yang tak berapa nak mengizinkan, aku rajin2kan lah diri untuk menghantar dan menjemput mereka. Tapi tugas kali ini agak ringan sebab akak aku merangkap ibu kepada anak2 sedara aku ini akan mengambil mereka serentak pada jam 630petang, setelah beliau pulang kerja.. so, masa aku pun banyak dihabiskan dihadapan tv atau pun dihadapan laptop ni..hehehe
Waktu Malam
Macam biasa tv atau laptop akan jadi peneman aku tika tiada kerja.. malam pada hari2 awal di rumah, ada juga kerja aku nak buat seperti mengemas barang2 aku..tapi bila dah masuk malam ketiga and seterusnya, memang kebosanan la aku sebab taka da benda yang aku boleh buat selain tengok tv dan b’on9...
Itu secara ringkasan aktiviti aku di rumah..aku rasa cam bosan, korang yang baca pun mesti rasa bosan kan..ngeee…so,menjadi harapan aku pada time3 begini untuk cepat2 dapat kerja sementara dimana2.. alasan kukuh aku nak bekerja selain untuk dapat side income ialah aku tak betah duduk diam di rumah..ya!! itulah alasan yang kukuh..aku lebih suka b’jalan buat banyak kerja dari duduk tengok tv……cepat2 la masa2 bosan ini berlalu agar aku dapat melaksanakan sesuatu yang lebih berfaedah dari apa yang sedang aku buat ini..oich!!!

..rindu mase2 banyak kerja time ada program..


0 comments:

Post a Comment